A45 TRADING
Τεχνική ανάλυση και άλλα
Λίγα λόγια για εμένα
Ξεκινώ μία νέα προσπάθεια με σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση των επενδυτών.Προσπάθεια στην οποία ευελπιστώ να έχω την βοήθεια,την υποστήριξη,την ενθάρρυνση αλλά και την καλόπιστη κριτική όλων σας.
(διαβάστε περισσότερα)
HOME STUDY COURSE
Σύνδεσμοι


Ας μιλήσουμε νηφάλια,καθαρά και ουσιαστικά για την "κρίση"
840 αναγνώστες
Κυριακή, 12 Ιουνίου 2011
17:48

Ολοι οι Ελληνες βιώνουμε τα 2 τελευταία χρόνια αυτό που μάθαμε να ονομάζουμε "κρίση"....Αλλοι περισσότερο,άλλοι λιγότερο,ελάχιστοι ίσως καθόλου,όμως πλέον η κρίση έγινε καθημερινό μας βίωμα,η αντιμετώπισή της το πρώτο μέλημα μας,οι τρόποι αντιμετώπισής της η καθημερινή μας συζήτηση.

Ολοι μας έχουμε διαβάσει τα 2 αυτά χρόνια ατελείωτα άρθρα για την κρίση,έχουμε παρακολουθήσει χιλιάδες ώρες συζητήσεων και έχουμε ακούσει και έναν ποταμό δηλώσεων,εκτιμήσεων και προβλέψεων απο πολιτικούς,οικομομολόγους,σχετικούς και άσχετους στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο.Προβληματιστήκαμε,ανησυχήσαμε,θυμώσαμε,εξοργιστήκαμε,αγανακτήσαμε,όμως το πρόβλημα παραμένει και,πιστέψτε με,τα δύσκολα χρόνια είναι μπροστά μας.....

Οταν έχεις να αντιμετωπίσεις ένα τόσο σοβαρό πρόβλημα,σε εθνικό αλλά και σε ατομικό επίπεδο,το πρώτο που οφείλεις να κάνεις είναι να διατηρήσεις την ψυχραιμία σου και να αναζητήσεις πρώτα πρώτα τα αίτια του.Εκεί βρίσκεται η λύση του προβλήματος....εμείς φυσικά,ως γνήσιος μεσογειακός λαός αλλά και ως ανεύθυνοι πολίτες,ούτε ψυχραιμία δείξαμε,ούτε καθήσαμε να σκεφτούμε.Τα βάλαμε με όλους και με όλα,ψάξαμε για υπεύθυνους του προβλήματος οπουδήποτε αλλού εκτός απο τον εαυτό μας (ανίκανοι και κλέφτες πολιτικοί,ξένα συμφέροντα,αδηφάγες αγορές,φοροφυγάδες,αχρηστοι δημόσιοι υπάλληλοι και ο κατάλογος δεν εχει τέλος).Αποφασίσαμε αμέσως οτι η κρίση είναι για τους άλλους και οχι για μας,αρχίσαμε απεργίες,διαδηλώσεις,κάψαμε,σπάσαμε,ρημάξαμε,στείλαμε λεφτά στο εξωτερικό,προσλάβαμε νεο λογιστή για να φοροδιαφύγουμε και πάλι,αρχίσαμε τις προσφυγές για να μην θιγεί ο κλάδος μας,το ταμείο μας και η τσέπη μας,και βέβαια βάλαμε χερι και στα έτοιμα λεφτά,στις αποταμιεύσεις μας,γιατί δεν θέλαμε να θιγεί επ' ουδενί ο τρόπος ζωής μας....

Ηγέτες μας,αυτοί που έχουμε και βέβαια αυτοί που αξίζουμε να έχουμε....Μιά κυβέρνηση που ενώ ήξερε το πρόβλημα είπε ψέμματα ακριβώς για να έρθει στην εξουσία (κάποιοι είχαν σαν όνειρο ζωής να γίνουν παντί τρόπω πρωθυπουργοί και υπουργοί) και μία αντιπολίτευση που το μόνο που την ενδιαφέρει είναι να αντλήσει πολιτικά οφέλη απο αυτή την τραγωδία....

Η κυβέρνηση,πέρα απο την αδιαμφισβήτητη ανικανότητά της,έχει να αντιμετωπίσει 2 βασικά προβλήματα.πρώτον και κύριον,να "σβήσει τη φωτιά".Οταν καίγεται ένα σπίτι,οι πυροσβέστες κοιτούν μόνον να σβήσουν τη φωτιά.Δεν έχουν ούτε τον χρόνο,αλλά ούτε και την διάθεση να σκεφτούν τα αίτια της πυρκαιας,πολύ περισσότερο δε να σχεδιάσουν την ανοικοδόμηση του σπιτιού.Το πολύ πολύ,να κοιτάξουν να διασώσουν τα "πολύτιμα" αντικείμενα του σπιτιού.Και αυτά είναι οι ψηφοφόροι τους (δημόσιοι υπάλληλοι,συνδικαλιστές,φίλοι,συγγενείς,κλπ) και βέβαια οι δημόσιες επιχειρήσεις (ΔΕΚΟ,Οργανισμοί,κλπ),αφού μέσω αυτών μπορούν και πάλι να διασώσουν το πολιτικό τους μέλλον.

Η αντιπολίτευση πάλι,απευθύνεται κυρίως σε όλους τους υπόλοιπους,προσπαθώντας αφ' ενός μεν να εκμεταλλευτεί την αγανάκτησή τους,αφ' ετέρου δε να εγγράψει υποθήκες για το μέλλον συντηρώντας πολλές φορές απατηλές και μη ρεαλιστικές προσδοκίες...έχει την πολυτέλεια να το κάνει αυτό,διότι δεν έχει να σβήσει τη φωτιά.....αν θέλετε,ειδικά η αξιωματική αντιπολίτευση,εγκατέλειψε την κατάλληλη στιγμή το οίκημα,φωνάζοντας "φωτιά,φωτιά....".

Το λυπηρό της όλης ιστορίας είναι ότι η κρίση δεν προήλθε,όπως άλλες φορές,απο μία εθνική καταστροφή (π.χ. ένας πόλεμος),ούτε απο μία φυσική καταστροφή (σκεφθείτε να παθαίναμε αυτό που έπαθε η Ιαπωνία....).Τα τελευταία 30 χρόνια μπήκε στην Ελλάδα τόσο χρήμα,όσο σε καμμία άλλη χώρα του κόσμου....χρήμα που είτε μας το χαρίσανε (επιδοτήσεις,χρηματοδοτήσεις,κλπ),είτε το δανειστήκαμε.Το γεγονός αυτο καθ' αυτό δεν είναι καθόλου κακό.Το κακό,το αίσχος και η ντροπή μας,είναι οτι το χρήμα αυτό ούτε κατανεμήθηκε δίκαια,ούτε πολύ περισσότερο αξιοποιήθηκε....Αντίθετα,εξέθρεψε εναν λαό που έμαθε να ζεί πέρα απο τις δυνατότητές του,να μην δουλευει παραγωγικά αλλά να προσπαθεί να τεμπελιάσει και να εξαπατήσει και παράλληλα απέκτησε μια νοοτροπία που πρεσβεύει ότι έχουμε μόνον δικαιώματα,καθόλου υποχρεώσεις και οτι αυτό θα κρατήσει επ' άπειρον....

Ενδεικτικό φυσικά της νοοτροπίας αυτής είναι και ο τρόπος που αντιμετωπίσαμε το πρόβλημα όταν επιτέλους έγινε ορατό και πιεστικό.Σκεφτήκαμε ότι "μπόρα είναι και θα περάσει","ας μην αλλάξουμε το αμάξι φέτος","εμάς δεν θα μας αγγίξει κανείς γιατί χρειάζονται","εμάς δεν θα μας αγγίξει κανείς γιατί θα τα σπάσουμε όλα" και φυσικά το μνημόνιο 1 πήγε άπατο....και τώρα έχουμε το μεσοπρόθεσμο.....

Φοβάμαι ότι σας κούρασα,γι' αυτό θα σταματήσω εδώ.....η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη,όμως μία χώρα και ένας λαός,ούτε χρεωκοπεί,ούτε πεθαίνει ποτέ....θα πληρώσουμε τα λάθη μας,θα ανεβούμε το Γολγοθά μας και θα βγούμε απο την περιπέτεια αυτή σοφώτεροι,προσγειωμένοι και αν θέλετε,πιο "ανθρώπινοι"....

 

Σχόλια

12/06 18:04  takmanv
Πάντα ψάχνουμε να βρούμε την αιτία του κακού σε τρίτους. Στην πραγματικότητα η πρώτη αιτία των δεινών μας είναι η δικήα μας ανικανότητα να χειριστούμε καταστάσεις, να προβλέψουμε, να ξεχωρίσουμε το καλό από το κακό...
Συμφωνώ λοιπόν ότι μέσα από τη σκληρή αυτή διαδικασία θα μάθουμε και θα επιβιώσουμε. Δεν υπάρχει άλλη επιλογή. είναι υποχρέωση προς τους εαυτούς μας, τα παιδιά μας και την ιστορία μας...
12/06 19:24  criss/rsi
Φιλε
εγω νομιζω πως αυτο που ζουμε
ειναι μονο υφεση...
...αν ειχαμε κριση...δεν θα ανοιγαμε
καν τον υπολογιστη...
12/06 19:35  Α45
Αγαπητέ φίλε,ασε το κράτος,πάρε μία επιχείρησ,η και μία οικογένεια ακόμα...οταν κάποιος σου χαρίζει,η ακόμα χειρότερα σου δανείζει χρήματα για κάποιον σκοπό και εσύ τα κατασπαταλάς σε αλλότριο σκοπό,αργά η γρήγορα θα έχεις πρόβλημα...
Το κακό ξέρεις ποιό είναι? δεν υπάρχει κανένας τρόπος να πληρώσει ο καθένας,αναλογικά και δίκαια το ποσοστό της σπατάλης που του αναλογεί...ετσι,αναγκαστικά θα πληρώσουμε όλοι και φυσικά θα υπάρξουν πολλές αδικίες...
Προσωπικά δεν συμφωνώ με την εκποίηση της δημόσιας περιουσίας για να αποπληρωθεί μέρος του χρέους.Και δεν συμφωνώ,διότι αυτό είναι άδικο για τις επερχόμενες γενεές.Ομως,τα χρέη θα πληρωθούν με τον ένα η τον άλλο τρόπο...
Οσοι λοιπόν απλά φωνάζουν,καλό είναι να σκεφτούν και να προτείνουν και λύσεις παράλληλα...λύσεις πρακτικές και εφικτές.Οι λαικισμοί και τα λεκτικά πυροτεχνήματα δεν πρόκειται να δόσουν λύσεις...
12/06 19:42  criss/rsi
Μαζι σου ειμαι...
και γι'αυτο αλωστε σου εγραψα...
12/06 19:56  ΚΥΠΡΙνΟΣ
Α45,μετά από 3 χρόνια σκέψης κατέληξα στο παρακάτω ,που θα έχει τις λιγότερο δυνατόν συνέπειες.

Ευρώπη -ελλάδα ... 50-50! Πίσω
10/4/2011 08:32 από ΚΥΠΡΙνΟΣ
Την αρχή την κάνει το Κράτος που πληρώνει μισθούς Δ.Υ. κατά 50% σε ευρώ και κατά 50% σε Ο.Ε.Δ. μηδενικού επιτοκίου και αξίας αντίστοιχη με τα ευρώ δηλ. 5,10,20,50,100,200 .

Ο Δ.Υ. θα μπορεί να πληρώνει με αυτά σε σούπερ μάρκετ ,εμπορικά καταστήματα,zara,mara ,ΔΕΗ ,ΕΥΔΑΠ ,δόσεις στεγαστικού και φόρους πάλι σε αναλογία 50%-50%.
Τα παραπάνω καταστήματα και αυτά θα μπορούν να πληρώνουν όλες τις υποχρεώσεις τους 50%-50%,φόρους,μισθούς ,προμηθευτές κλπ. Ετσι θα γενικευτεί η πληρωμή του 50-50.

Το Κράτος θα συνεχίσει να πληρώνει με τον ίδιο τρόπο αρκετό καιρό, οι εισαγωγείς –πολυεθνικές θα αρχίσουν να σκέφτονται πιο «ελληνικά». Παρ’ όλα
Διαβάστε το υπόλοιπο κείμενο
αυτά όμως θα χρειαστεί τα Ο.Ε.Δ. αυτά να φύγουν και έξω λόγω του ελλείμματος εμπορικού ισοζυγίου, οπότε τάχιστα το Κράτος προχωρά στον χωροταξικό σχεδιασμό όλων των δημόσιων εκτάσεων ,εντάσσει στο σχέδιο ολόκληρες περιοχές ,θαλάσσιες , παραθαλάσσιες , ορεινές ,γεωργικές ,δασικές κλπ. και καθορίζει αναλόγως και την χρήση τους ,γεωργική ,οικιστική ,εκμετάλλευση υπεδάφους κ.λ.π. ενώ κόβει οικόπεδα 500 τμ. ,1.000 τμ ,5.000 τμ. ,10.000 τμ.,30.000 τμ . Με τα Ο.Ε.Δ. αυτά θα μπορούν οι κάτοχοι τους και κατόπιν εγκρίσεως του ελληνικού δημοσίου να αγοράζουν τα παραπάνω οικόπεδα.
Τις τιμές πώλησης θα τις καθορίζει η Ελλάδα και όχι η «ψόφια» αγορά,με τόσα ΟΕΔ αγοράζεις αυτό ,με τόσα το άλλο και καθοδηγείς τους ξένους εκεί που θέλεις πχ. Θράκη ,νησιά.

Ετσι θα μπεί ένα φρένο στον ανεξέλεγκτο δανεισμό και τις παράλογες εισαγωγές, ενώ η παραγωγή θα ξαναρχίσει να ανθίζει και ανάλογα με την επιτυχία και τις προσπάθειες όλων θα δούμε στο τέλος τι θα έχουμε πιο πολλά στις τσέπες μας? Αν έχουμε ευρώ όντως ανήκουμε στην Ευρώπη, αν έχουμε ΟΕΔ σημαίνει ότι ακόμη δεν είμαστε έτοιμοι.. Η αγορά πάνω από όλα θα μας πει την αλήθεια, χωρίς φόβο και πάθος, ας την σεβαστ
12/06 20:01  ΚΥΠΡΙνΟΣ
για το ποιός θα πληρώσει; δέσμευση των πάντων,κινητών και ακινήτων ,εσωτερικού-εξωτερικού,φέρτε δηλώσεις και πάρτε τα πίσω,διαφορετικά επί της διαφοράς 40% και φυσικά ο έλεγχος από τρίτους επιτηρητές.

Πολύ σωστά λες,δεν είναι μόνο οι επόμενες γεννεές,αλλά αν δώσεις τις υποδομές κλπ. τότε δεν θα ξεχρεώσεις ΠΟΤΕ.Για αυτό έπρεπε να πούμε σας φτιάχνουμε Κράτος,ελάτε να επενδύσετε για να σας ξεχρεώσουμε,διαφορετικά αδυνατούμε.

12/06 20:09  Ηρακλής
Α45
Εχεις απόλυτο δίκιο.
Να φανταστείς ακόμα, δεν έχει υπάρξει ούτε ένας, να πει ότι οι Ολυμπιακοί αγώνες ηταν ΛΑΘΟΣ. Από τότε διαβάζαμε άρθρα για τις χώρες που κάνανε ολυμπιακούς και χρεωκόπησαν, αλλά εμείς είμαστε οι μάγκες.
Επίσης σήμερα συμβαίνει το εξής τραγελαφικό. Κανένας από μας δεν έχει ζητήσει συγνώμη, που με τη ψήφο του έφερε στην εξουσία αυτούς ή τους προηγούμενους δεν έχει σημασία. Δηλαδή, φωνάζανε, αγωνιστήκανε, και ψηφίσανε ανίκανους πολιτικούς, και τώρα φωνάζουνε να φύγουν, χωρίς αιδώ.
( κατά ένα περίεργο τρόπο, δεν έχω ψηφίσει ποτέ κόμμα που άσκησε εξουσία συνεπώς δικαιούμαι να διαμαρτύρομαι.)
12/06 21:00  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Όταν ο γράφων φίλτατε Ηρακλή ΑΓΩΝΙΖΟΤΑΝ -σε αντίθεση με τα στενά επαγγελματικά του συμφέροντα - (όχι απλώς "έγραφε") για να μην αναλάβουμε τους Ολυμπιακούς - όχι μόνο αυτούς που "κερδίσαμε", αλλά πιο πριν και αυτούς που "χάσαμε" χαρακτηρίστηκε <γραφικός>, <αναπτυξιακώς άσχετος>, <φοβιστικός τριτοκοσμικός> έως <ανθέλλην>... Οι Ολυμπιακοί δεν ήταν λάθος, ήταν κοινωνικό - οικονομικό ΕΓΚΛΗΜΑ (εκ προμελέτης). Ποιος περιμένεις να το παραδεχθεί;... Ελπίζω να βρώ το χρόνο να αναρτήσω τις δημοσιευμένες ενστάσεις.
12/06 21:56  ks
Κυπρινος μου αρεσεις επικινδυνα. Αν κανεις κόμμα, ειμαι μεσα!
12/06 22:06  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Φίλτατε Κυπρίνε και το εννοώ! (διότι αυτά τα οποία θα γράψω παρακάτω είναι...)
Η Χούντα, περί το 1970~71 εφήρμοσε το εξής μέτρο: Ένα ποσοστό του μισθού των (υψηλόμισθων) Δ.Υ. πληρωνόταν "οικειοθελώς"(αλλά ας έλεγες όχι...)σε Ομόλογα Δημοσίου. Δεν ενθυμούμαι λεπτομέρειες - έφηβος <τότε> γαρ, ας βοηθήσει κάποιος πρεσβύτερός μου. Δεν έχω επίσης αντίληψη κατά πόσον το μέτρο απέδωσε τι.
12/06 23:16  Μαικήνας
Εχει δίκιο ο Τριανταφυλλος
13/06 02:12  ΣΟΛΩΝ (όχι ο σοφός)
Αντρέα συνυποφράφω το κείμενό σου και την οπτική σου για το πρόβλημα.
13/06 06:58  ΚΥΠΡΙνΟΣ
η έσχατη λύση για να μην ξεπουληθούμε και να αποκτήσουμε ένα στόχο ,απεξάρτηση από τα δανεικά.
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
18 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
Βασικός σκοπός του blog θα είναι η ενημέρωση και η εκπαίδευση των επενδυτών σε θέματα τεχνικής ανάλυσης,αλλά και ο σχολιασμός γενικώτερα της πορείας των αγορών.

Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις