A45 TRADING
Τεχνική ανάλυση και άλλα
Λίγα λόγια για εμένα
Ξεκινώ μία νέα προσπάθεια με σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση των επενδυτών.Προσπάθεια στην οποία ευελπιστώ να έχω την βοήθεια,την υποστήριξη,την ενθάρρυνση αλλά και την καλόπιστη κριτική όλων σας.
(διαβάστε περισσότερα)
HOME STUDY COURSE
Σύνδεσμοι


Trading with fear
1584 αναγνώστες
Πέμπτη, 27 Αυγούστου 2009
15:59

Αγαπητοί φίλοι γεια σας,

εν αναμονή του home study course το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε λίγες εβδομάδες,σκέφθηκα σήμερα να σας δείξω με ένα παράδειγμα,με μια μικρή ιστορία, πως ο φόβος,ένα πανίσχυρο συναίσθημα,μπορεί να θολώσει το μυαλό ενός trader,να διαστρεβλώσει πλήρως την πραγματικότητα,και τελικά να λειτουργήσει ως αυτοεπαληθευόμενη προφητεία,κάνοντας πραγματικότητα αυτό ακριβώς που φοβάται ο trader.

Θεωρούμε λοιπόν το παράδειγμα ενός trader ο οποίος έχει μεν φτιάξει ένα καλό trading plan,το έχει δοκιμάσει,με καλά αποτελέσματα,αλλά παρ' όλα αυτά συνεχίζει να φοβάται.Να μην έχει εμπιστοσύνη στο trading plan,το οποιο βεβαίως ισοδυναμεί με το να μην έχει εμπιστοσύνη στον εαυτό του.Οι λόγοι? πάρα πολλοί....Παλαιότερες καταστροφικές ζημιές.Επένδυση χρημάτων τα οποία δεν "αντέχει" να χάσει.Ασχημη ψυχολογική περίοδος στην οποία βρίκεται ο ίδιος,εξ' αιτίας κάποιων εξωγενών παραγόντων,άσχετων με το χρηματιστήριο.

Ο φίλος μας ο trader παρακολουθεί λοιπόν την αγορά.Η χθεσινή μέρα είχε ζημιά.Ακολούθησε το σύστημα,αλλά ήταν μία κακή μέρα.Η ζημιά δεν ήταν μεγάλη.Ομως αυτός ΠΡΕΠΕΙ να κερδίσει.Διότι το κεφάλαιο έχει λιγοστέψει.Η διότι έχει προγραμματίσει να πληρώσει κάτι λογαριασμούς με τα κέρδη του.....

Εμφανίζεται το πρώτο σήμα αγοράς.Είναι έγκυρο.Πρώτη σκέψη του trader "και άν χάσω πάλι?" Περιμένει.Κάνει την κίνηση "εικονικά",στο χαρτί.Η τιμή φθάνει στο stop-loss.Στεναγμός ανακούφισης."Καλά έκανα",σκέφτεται."Γλύτωσα την χασούρα.Τώρα όμως ήρθε η ώρα να κερδίσω.Το σύστημα έχει κάνει 3 συνεχόμενες ζημιογόνες κινήσεις.Δύο χθες και μία σήμερα.Η επόμενη,δεν μπορεί,θα είναι κερδισμένη".

Κάπου είχε διαβάσει ότι οι κινήσεις είναι στατιστικά ασυσχέτιστες μεταξύ τους,όπως ακριβώς είναι το στρίψιμο ενός νομίσματοςη το μαύρο-κόκκινο στην ρουλέττα.Αλλά,το σύστημά του είναι καλό.Στις δοκιμές,ποτέ δεν έδωσε πάνω απο 3 ζημιογόνες κινήσεις στη σειρά....

Ερχεται το επόμενο αγοραστικό σήμα.Διστάζει.Το setup είναι έγκυρο,αλλά και τα 3 προηγούμενα ήταν....Ιδρώνει....Τελικά,μαζεύει όλο του το κουράγιο.Κάνει την προσευχή του και ...πατά το πλήκτρο.

Η κίνηση ξεκινάει καλά,αλλά σύντομα γυρίζει πίσω.Η πλατφόρμα δείχνει πάλι κόκκινο.Βέβαια,ο φίλος μας είναι "πειθαρχημένος".Εχει βαλει την εντολή για το stop loss,άλλωστε χρησιμοποιεί πλατφόρμα τελευταίας τεχνολογίας.Με εντολές on stop,με ένδειξη κέρδους/ζημιάς σε πραγματικό χρόνο,με τα πάντα.Η τιμή εξακολουθεί να κατεβαίνει.Είναι όμως ακόμα μακριά απο το stop loss.Κάνει μιά μικρή ανοδική αντίδραση και συνεχίζει προς τα κάτω.Αλλά πάντα μακριά απο το stop loss.....

Ο φίλος μας είναι τώρα πανικόβλητος.Είναι πια σίγουρος.Η τιμή θα συνεχίσει προς τα κάτω.Θα "κτυπήσει" το stop loss και θα χάσει άλλα 300 ευρώ."Τώρα χάνω μόνο 150",σκέφτεται."Ας βγώ να γλυτώσω"....

Ναι,αλλά το σύστημα ποτέ δεν έδωσε 4 συνεχόμενες ζημιές στις δοκιμές.Αλλο ένα tick..."Αν πάει πιο κατω,τα πούλησα όλα".....Πατάει πάλι το πλήκτρο.175 ευρώ η ζημιά."Πάλι καλα",σκέφτεται."Φτηνά την γλύτωσα.Αντί για 300 ευρώ προγραμματισμένη ζημιά,έχασα σχεδόν τα μισά."

Ξανακοιτάει το ταμπλό.Καλα,είναι δυνατόν να συμβαίνει αυτό? η τιμή της μετοχής ανεβαίνει σταθερά....Φαίνεται ότι έπιασε τον πάτο,αλλά απο την ανάποδη...Πούλησε στο κατώτατο σημείο! μακριά απο το stop-loss,μόνο και μόνο επειδή φοβήθηκε....

Η τιμή συνεχίζει να ανεβαίνει....Τελικά όντως το σύστημα δεν έδωσε και 4η ζημιά.Του ερχεται να σπάσει την οθόνη.....Θέλει τώρα να αγοράσει,αλλά είναι "πειθαρχημένος".Περιμένει νεο σήμα.....

Επιτέλους το σήμα αγοράς έρχεται.Ξαφνικά διστάζει.Το σύστημα έχει 3 ζημιές και 1 κέρδος,αλλά αυτός έχει 3 ζημιές....Τι θα γίνει αν το σύστημα μετά την κερδισμένη κίνηση δόσει τώρα ζημιογόνα? Σκέφτεται,ξανασκέφτεται....Τελικά το αποφασίζει.Πατά το πλήκτρο και αγοράζει....

Αυτή τη φορά τα πράγματα εξελίσσονται διαφορετικά.Πρόλαβε και πήδηξε στο τραίνο την ώρα που έτρεχε....Η τιμή ανεβαίνει.....

Τώρα όμως έχει άλλο πρόβλημα.Η τιμή έχει κάνει μεγάλη κίνηση προς τα πάνω.Εκείνος βέβαια δεν έχει επωφεληθεί,μπήκε αργοπορημένα,αλλά "όπου νάναι η τιμή θα γυρίσει.Μήπως πρέπει να πουλήσω και να διασφαλίσω τα,έστω μικρά κέρδη μου? μετά απο 3 ζημιές,θα είναι μιά ανάσα....."

Ανακαλεί στην μνήμη του το τεχνικό του σύστημα.Ούτε το profit target έχει πιάσει,ούτε σήμα εξόδου υπάρχει.Ναί,αλλά η τιμή έχει κάνει ράλλυ.Θα γυρίσει όπου νάναι....

Πριν 10 λεπτά ήταν σίγουρος ότι η τιμή θα συνέχιζε προς τα κάτω.Τώρα ειναι βέβαιος ότι η τιμή θα γυρίσει πάλι προς τα κάτω.Ψάχνει πάλι το διάγραμμα.Α,βέβαια,πως δεν το είδε τόσην ώρα? η τιμή βρίσκεται ακριβώς πάνω στην αντίσταση.....Βέβαια,το τεχνικό του σύστημα,ναι αυτό που ξενύχτησε για να το φτιάξει και να το δοκιμάσει,δεν περιλαμβάνει επίπεδα στήριξης και αντίστασης.Τα είχε δοκιμάσει παλιά και τα απέρριψε.Δεν λειτουργούσαν καλά...

Ομως τώρα τα πράγματα είναι διαφορετικά.Να,βγήκαν πολλοί πωλητές.Αυτή η αντίσταση σίγουρα θα κρατήσει...."Κερδίζω 150 ευρώ ",σκέφτεται."Δεν είναι πολλά,αλλά τουλάχιστον ισοφάρισα την προηγούμενη χασούρα.Σκέψου να τα χάσω κι αυτά...."

Η καρδιά του κτυπάει δυνατά.Οι πωλητές πληθαίνουν.Είναι διπλάσιοι απο τους αγοραστές ένα tick παρακάτω.Πατά το πλήκτρο.Ανακούφιση......150 ευρώ δικά του.

Ξανακοιτά το ισοζύγιο στην πλατφόρμα.Χθές έχασε 800 ευρώ,σήμερα χάνει πάλι,αλλά πολύ λιγότερα.Μόνο 25....βεβαια είναι και οι προμήθειες....θα τις υπολογίσει η χρηματιστηριακή στο statement που θα του στείλει το βράδυ.Στην πλατφόρμα δεν φαίνονται.Εχασε πάνω απο 800 ευρώ σε 2 μέρες....αχ και να είχε κρατήσει εκείνο το trade προηγουμένως.Αντί για 175 ευρώ ζημιά,θα είχε κερδίσει καμμιά 400ριά.Αλλη φορά δεν πρέπει να φοβάται.Το σύστημα λειτουργεί ακριβώς όπως στις δοκιμές που έκανε....

Ρίχνει μια ματιά στο ταμπλό.Δεν είναι δυνατόν!!! που πήγαν οι πωλητές? η τιμή είναι ήδη 1 ευρώ πάνω απο την "αντίσταση"!!!! κάνει γρήγορα τους λογαριασμούς.Εβγαλε 150 ευρώ απο την τελευταία κίνηση.Αν,αν περίμενε το profit target θα είχα κέρδος 500 ευρώ τώρα.....Και αν δεν είχε φοβηθει και στην προηγούμενη κίνηση....θα είχε ισοφαρίσει την χθεσινή ζημια.Μπορεί να είχε και ένα μικρό κέρδος....

Η τιμή συνεχίζει να ανεβαίνει....Δεν αντέχει πια να βλέπει το ταμπλό.Του έρχονται δάκρυα στα μάτια.....πως θα πληρωθεί η πιστωτική αύριο? και όπου νάναι έρχεται και το ρεύμα....

Εδω τελειώνει η μικρή μας ιστοριούλα.Μιά καθημερινή ιστορία που την έχουμε ζήσει όλοι μας.Και ο γράφων δεν εξαιρείται βέβαια....Πέρασαν χρόνια απο τότε βέβαια...αλλά,δεν την ξεχνάω.Ο φόβος και μετά ο πόνος έχουν χαραχτεί ανεξίτηλα στο θυμικό.Τότε σκέφτηκα να τα παρατήσω....όμως,ο εγωισμός μου δεν με άφησε.Συνειδητοποίησα ότι δεν έφταιγε το σύστημα που έχανα.Δεν έχανε το σύστημα.Εγώ έχανα.....

"Οι σκέψεις καθορίζουν τα συναισθήματα μας.Τα συναισθήματά μας καθορίζουν τις πεποιηθήσεις μας.Και οι πεποιηθήσεις μας (τα πιστευω μας) καθορίζουν τις πράξεις μας"

"Κανένας trader δεν κάνει trading την αγορά.Ολοι μας κάνουμε trading το σύστημα,το σύνολο των πεποιηθήσεων μας"

Α.Α

Σχόλια

27/08 16:14  ΣΟΛΩΝ (όχι ο σοφός)
Σωστός! Μου θύμισες λίγο τον κ. Ασχετάκη.
Πάντως όλη η ιστορία είναι πόρωση και μάλλον είναι από χέρι χαμένος όποιος εξαρτά το αν θα πληρώσει τις υποχρεώσεις του από την πορεία του τξογαρίσματός του στο ΧΑΑ...
27/08 16:28  
Με τη μέθοδο του φίλου μας έπαιζα για χρόνια τα κόκκαλα στις μπαρμπουτιέρες, μέχρι που μου πήραν και τα κορδόνια.

Αυτό το πάθημα μου έγινε μάθημα :

Τώρα φοράω παπούτσι παντοφλέ.
27/08 16:34  favlos
Χαχα γλαφυρότατος...
Βέβαια δεν είναι έτσι τα πράγματα.
Ο φίλος δεν κάνει γι'αυτή τη δουλειά.Τελεία.
Eίναι φτιαγμένος για άλλα πράγματα.Μηχανικός,γιατρός...:)
Αν αισθανόμαστε έτσι καλύτερα να πάμε να πιάσουμε καμιά δουλειά...
27/08 18:05  Α45
Αγαπητοί φίλοι,η ιστορία που σας διηγήθηκα είναι βέβαια φανταστική,όμως περιγράφει νομίζω καταστάσεις που έχουμε ζήει όλοι μας.Κάποιοι ίσως τις ζούνε ακόμα...

Φυσικά,θα πορούσε να εμπλουτιστεί και με κινήσεις όπου ο φίλος trader δεν τήρησε το stop και έχασε το μισό του κεφάλαιο,κλπ.Τίποτα απο όλα αυτά δεν είναι απίθανο να συμβεί.

Οπως όλοι γνωρίζετε,ο φόβος και η απληστία είναι οι 2 όψεις του ίδιου νομίσματος.Και για να απαντήσω και στον φίλο faylos,πολλοί επιτυχημένοι μηχανικοί,γιατροί,δικηγόροι,επιχειρηματίες,κλπ.,αποτυγχάνουν στο χρηματιστήριο ακριβώς διότι λειτουργούν με αυτόν τον τρόπο.
Δεν είναι καθόλου εύκολο,πιστέψτε με,να ξεπεραστεί αυτός ο φόβος.Στο εξωτερικό υπάρχουν διακεκριμένοι ψυχολόγοι που ασχολούνται ακριβώς με αυτό το πρόβλημα,και δεν είναι λίγοι οι traders που αναζητούν την βοήθεία τους,αναγνωρίζοντας την σπουδαιότητα του προβλήματος.
27/08 18:29  Bezyr
A45,
Η αληθεια ειναι οτι το 99% παιζουν ακριβως ετσι.
Μιλαμε παντα για τον trader. H πραγματικοτητα που περιεγραψες ειναι αυτο που με αναλογο τροπο ισχυει στη ζωη.Οπου υπαρχει κερδος και χασιμο.
Το γεγονος οτι ισχυει κατα 99% ειναι οτι ουτε 1% δεν παραδεχεται οτι αυτη ειναι η βαση των συναισθηματων που ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΝ στα χρηματιστηρια. Αυτη ειναι η βαση των συναισθηματων που εκμεταλευονται ΟΙ ΚΕΡΔΙΖΟΝΤΕΣ ωστε να ανηκουν στο 1%.
Υπαρχει σχετκη βιβλιογραφια περι ψυχολογιας χρηματιστηριου.Αλλα, οσο και αν διαβασεις, αν δεν "ψηθεις" στο ταμπλω, δεν βγαζεις χρημα.
Κι αυτο ειναι βασικο, αλλα το πρωτο βημα.
Γραφε συχνοτερα.
27/08 19:00  akilolimos
Εξαιρετικό παράδειγμα.
Θεωρώ πως μόνο όσοι έχουν εσωτερική πληροφόρηση δεν αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους διλήμματα (ακόμα και αυτοί όμως φοβούνται μήπως στραβώσει κάτι την τελευταία στιγμή).Ως μόνη λύση για την αντιμετώπιση του κρίνω ότι είναι το παίξιμο με κεφάλαιο που δεν μας ενδιαφέρει αν χαθεί ειδάλλως πάντα α υπάρχει ο φόβος. Π.Χ.Αν έχεις 50.000 Ε και ρισκάρεις 100-200 την κίνηση ,τότε σίγουρα δεν επηρεάζεσαι ψυχολογικά. Το πρόβλημα είναι ότι για να ευχαριστηθεί το κέρδος κάποιος πρέπει να κερδίσει ποσό που να συγκρίνεται με αυτό που είδη έχει και να μην είναι υποπολλαπλάσιο. Δηλαδή αυτός που έχει εκατομμύρια ποτέ δεν θα νιώσει τίποτα και δεν μπορεί να τζογάρει για μερικά κέρματα, το ρίσκο του θα είναι πάντα ανάλογο του κεφαλαίου του για να πάρει την ικανοποίηση του τζογαδόρου αν κερδίσει (ή την πίκρα αν χάσει).
27/08 20:13  alexis1
πολύ έξυπνο,πόλυ καθημερινό...ετσι καπως λειτουργουσα και εγω μεχρι που εβγαλα και εγω το σχεδιο μου..(παντα ταπεινα).συγχαρητητρια φιλε...!
27/08 21:07  ZOULOU GOLF
Άριστο .-. Αποικονίζει τα συναισθήματα της πλειοψηφίας των επενδυτών ιδιαίτερα όταν παίρνουν θέση δυσανάλογα μεγάλη όπως λέει ο φίλος ο kilolimos.- κ. Ανδρέα άριστο΄΄΄΄΄΄.
27/08 22:31  Babis Englezos
"Ο φίλος μας ο trader παρακολουθεί λοιπόν την αγορά.Η χθεσινή μέρα είχε ζημιά.Ακολούθησε το σύστημα,αλλά ήταν μία κακή μέρα.Η ζημιά δεν ήταν μεγάλη.Ομως αυτός ΠΡΕΠΕΙ να κερδίσει.Διότι το κεφάλαιο έχει λιγοστέψει.Η διότι έχει προγραμματίσει να πληρώσει κάτι λογαριασμούς με τα κέρδη του..."

Ανδρέα καλησπέρα
Και εγώ θα συμφωνήσω με τον φίλο "akilolimos"
Το μυστικό του λάθους βρίσκεται στην πιο πάνω παράγραφο.
Ο φίλος της ιστορίας που διηγήθηκες έπαιζε με χρήματα που τα είχε άμεση ανάγκη.
Αυτό από μόνο του δημιουργεί κακή ψυχολογία και οδηγεί σε λάθη.

Το χρηματιστήριο είναι κυρίως "μάχη ψυχολογίας"
Όποιος μπορεί να ελέγξει την ψυχολογία του είναι και ο πιο πετυχημένος.

Φυσικά χρειάζεται και ένα καλό σύστημα, το οποίο πρέπει να ακολουθεί ο trader με συνέπεια και συνέχεια...

Το σύστημα που περιγράφεις σίγουρα είναι αξιολογότατο.

Το θέμα είναι κατά πόσον μπορεί κανείς να το ακολουθήσει χωρίς να το παραβιάσει ούτε κατ' ελάχιστο...

Να 'στε όλοι καλά και να επενδύετε πρώτα στον εαυτό σας και στους ανθρώπους που αγαπάτε.

Καλό χειμώνα


27/08 22:42  Usοund
Πολύ καλό, όντως!
28/08 06:35  Yannis K.
Ωραια ιστορια, αληθινη.
Φιλε favlo, οι μηχανικοι και οι γιατροι χανουν στο χρηματιστηριο (οταν χανουν) για τι την ωρα που αυτο ειναι ανοιχτο αυτοι ειναι στις δουλειες τους. Δεν μπορουν να βλεπουν τις κινησεις των μετοχων που δινουν ευκαιριες ή σηματα γιατι εκεινη τη στιγμη ασχολουνται με αλλα πραγματα.
Βλεπουν το χρηματιστηριο σαν χομπυ ή σαν μια προκληση (οχι οτι το κινητρο του κερδους δεν υπαρχει και σ’αυτους οπως σε ολους) αλλα ο χρονος που απαιτειται για σωστη ενασχοληση με αυτο δεν τους περισσευει. Την ωρα που αλλοι προσπαθουν να δουν σηματα ή να «πιασουν» ψυχολογια αυτοι κανουν μελετες, επεμβασεις, δινουνε εντολες σε τεχνιτες ή βοηθους. Κι ευτυχως δηλαδη. Φαντασου να μην ηταν ετσι.
Εαν δε ειναι και ιδιαιτερως επιτυχημενοι, πιστευω θα ειναι επειδη αγαπουν πολυ τη δουλεια τους και φροντιζουν να ασχολουνται κυριως με αυτη αλλα και να ενημερωνονται για τις εξελιξεις της. Και οχι για δουλειες αλλων και πως θα τις ανιχνευσουν για να δουν εαν υπαρχουν ευκαιριες απο μια τοποθετηση τους σε αυτες.
Εαν κανουν 1-2 κινησεις την εβδομαδα και πολλες αυτες μεσα απο παρεναισεις φιλων ή μπροκερς και ποτε σε πραγματικο χρονο δε νομιζω οτι πρεπει να τους προσαχθει καποιος ιδιαιτερος χαρακτηρισμος.
Τωρα στο θεμα της ιστοριας.
Ναι, ενας λογος αποτυχιας ειναι η μη πειθαρχια σε καποιο συστημα.
Αλλα ο κυριος λογος αποτυχιας ειναι η διαφορετικες και τελειως ασυμμετρες αντιδρασεις καθε ανθρωπου σε περιπτωσεις επιτυχιας και αποτυχιας.
Η σημερινη επιτυχια ειναι η συνταγη για την αυριανη αποτυχια. Αυτο δεν αποδεικνυεται απλα μαθαινεται. Τα συναισθηματα απο μια προηγουμενη επιτυχια ειναι αυτα που σε εμποδιζουν να αντιδρασεις σωστα σε περιπτωση λαθους. Και το αντιστροφο.
Κανενας δεν θελει να ομολογησει στον εαυτο του οτι ειναι χαμενος. Μια καλη δικαιολογια ειναι οτι δεν ξερουμε ποτε σφυριζει τη ληξη ο διατητης. Μια μεγαλη χασουρα ειναι η ληξη? Γιατι? Αφου μπορει να τους τα παρω αυριο.
Η ληξη κατα τη δικη μου γνωμη ειναι οταν σου γινει εμμονη ιδεα. Μπορει να ειναι μετα απο ενα σημαν
28/08 06:36  Yannis K.
Η ληξη κατα τη δικη μου γνωμη ειναι οταν σου γινει εμμονη ιδεα. Μπορει να ειναι μετα απο ενα σημαντικο κερδος, δε ξερω. Παρε το κερδος σου και φυγε τοτε. Τοτε εισαι κερδισμενος.
Αν ειναι μετα απο μια χασουρα, ανελυσε τα «λαθη» σου και φυγε παλι. Κερδισμενος εισαι.
Ετσι και αλλιως ο φιλος στην ιστορια σου ηταν θεμα τυχης αν θα κερδιζε ή θα εχανε.
Πηρε μια αποφαση που μπορει να πηγαινε ειτε προς τα δω ειτε προς τα κει. 50-50.
Αν την αλλαζε μπορει και να κερδιζε μπορει και να εχανε και αλλα.
Θελω να πω, εξαρτας τη ζωη σου, τα λεφτα σου, απο πραγματα που δεν εξαρτωνται απο σενα.
Αν για καποιο λογο που εσυ δεν μπορεις να παρεμβεις με καμια σου ιδιοτητα ή αρετη χασεις θα βγουν καποια «συμπερασματα». Εαν κερδισεις θα βγουν καποια αλλα τελειως διαφορετικα .
Ειρωνια.
28/08 15:43  Almanac
Ανδρέα καλωσόρισες ,
όμως εγώ εμπιστευτικά σου την είπα την ιστορία μου και συ την έβγαλες στη φόρα.

elevolve
28/08 15:56  favlos
Γιάννη ήθελα να πώ ότι ο καθένας στο είδος του.
Τώρα,trader με αυτά τα χαρακτηριστικά δεν υπάχει.Παιδάκι που παίζει λίγα ξένα λεφτά ή κάποιος που πίστεψε ότι με λίγο metastock θα γίνει πλούσιος ναι..
Τον φίλο εδώ τον εκτιμώ και συμφωνώ μαζί του στο θέμα της ύπαρξης πλάνου...χωρίς αυτό δεν γίνεται τίποτα.είναι ο μόνος που το επαναλαμβάνει συνέχεια.
αλλά ξέρεις?
τελικά αυτό με το χρηματιστήριο ή τόχεις ή δεν τόχεις.
Δεν το μαθαίνεις.
Μπορέις όμως να πάρεις ΟΤΕ ή ΜΟΗ ας πούμε σε εμφανώς χαμηλές τιμές και να περιμένεις το timing να έρθει να σε βρεί,χωρίς να τρέχεις πίσω του.
Απλά κι ώραία..
28/08 16:10  fostiras
@Α45
*5
Περιμένουμε και το Trading with Greed.

Καλά και αναγκαία τα πλάνα, αλλά στην μη πιστή εφαρμογή τους είναι οι αποτυχίες.
28/08 16:20  favlos
fostira άνθρωποι είμαστε...:)
28/08 16:58  Yannis K.

με το "ή το εχεις ή δεν το εχεις" συμφωνω εν μερει.
Τις κρινει;
Σε τι μετριεται η επιτυχια στο τρέιντινγκ;
σε καθαρες μοναδες κερδους;
ή μηπως σε "τρυπιο" στομαχι ή σε μυαλο που πεταει σε περιεργα τοπια (μηχκ, σιδε, φορθ, κλουκ) ενω σου μιλανε οι αλλοι;
μηπως σε μοναδες ενοχης απο το αδιακοπο ξεφυλλισμα εντυπων και παρασκηνιων;
και η σουμα ποτε γινεται;
εγινα, οσο εγινα, τρέιντερ αναγκαστικα λογω της διαφορας της ωρας.
ειδα και απόειδα πραγματα που δεν τα ηξερα για μενα μεσα απ' αυτο.
απολαυσα οταν διαβασα για τα candlesticks και οταν εβγαζα δικα μου συστηματα.
τι μου εμεινε ειναι οτι αλλο το χρημα σαν ουσια και αλλο το χρημα απο τρέιντινγκ.
περιεργως πως για ενα διαστημα χαιρομουνα τα κερδη απο το τρέιντινγκ περισσοτερο απο αυτα απο τη δουλεια μου.
Γιατι;
Γιατι σα να ειχα κερδισει ενα προσωπικο στοιχημα οτι ειμαι ξυπνιος.
Οταν εχανα υπηρχαν δικαιολογιες, οταν κερδιζα ημουνα θεος.
Αυτο νομιζω συμβαινει στους περισσοτερους, αν οχι σε ολους.
Θελω να πω, τελικα κανενας δεν το εχει.
28/08 17:01  CANYON
Yannis k. 555*...
28/08 17:10  favlos
YIANNI μετριέται σε κέρδος.Δεν χωράει αμφισβήτηση.
Αυτό κάνω από μικρό παιδί.Δεν χωράει αυτά που λές.Μιλάω για ανθρώπους που ζούνε απο αυτό.
Όχι χομπίστες.
Kαι ή το έχεις ή δεν το έχεις :)
Πάντως είναι σκληρή δουλειά χωρίς ανάσα.

28/08 18:18  Yannis K.
Δεκτο, απο καπου πρεπει να ξεκινησεις.
Κι εφοσον το κερδος ειναι το αντικειμενο του σε αυτο πρεπει και να αναφερεται.
Το "το εχεις ή δεν το εχεις" το δεχομαι μονο σαν την απαντηση στην ερωτηση "δεχεσαι να το κανεις σαν αποκλειστικη απασχοληση μια ζωη".
Οι απαντησεις επηρεαζονται κυριως απο το ποσο σε γεμιζει αυτο που κανεις τωρα.
Αν διαλεξες σωστα το επαγγελμα σου, αν εισαι καλος σε αυτο, αν το αγαπας κ.α.
28/08 21:37  Bezyr
To 99,9% των"επενδυτων" δεν ζουν απο το ΧΑΑ.
Το οποιο ΧΑΑ ειναι γελοια επαναλαμβανομενο.
Δεν εχει καμμια απολυτως σημασια ποσα χρονια ασχολειται καποιος με το αθλημα.Οποιος μπορει να αναγνωρισει το αν αυτο που βλεπει ειναι ανοδος ή καθοδος και ακολουθει πιστα, ακομη και το πιο αθλιο συστημα, βγαζει λεφτα.
Απλα, οποιος δεν βγαζει χρημα,πρεπει να τα παρατα.
29/08 04:36  Yannis K.
Αυτο ειναι σωστο, αλλα οπως και τις περισσοτερες φορες η μεγαλη αληθεια κρυβεται στις λεπτομερειες.
Μου θυμιζει αυτο που λεγομαι οταν παιζαμε μπιλιαρδο στα σφαιριστηρια στα "θρυλικα" '80ς.
Μπιλιαρδο, αρθρο 1ο: Βρίσκουμε μπίλια.
Βεβαια, απο το "βρισκουμε μπιλια" μεχρι το καλος μπιλιαρδορος μεσολαβουσαν κατι ετη φωτός, που μπορει να μη διανυοντουσαν και ποτε.

30/08 07:44  Yannis K.
Anyway (που λεμε και στη Κινα), απλως προσπαθω να δω κριτικα μια απασχοληση που μπορει να προκαλεσει τεραστια μεταμορφωση σε εναν ανθρωπο, και οχι παντα καλη, παρ'όλη την 'πλακα' που εχει.
30/08 10:39  favlos
Όλες οι δουλειές σε ματαμορφώνουν.
Η επιτυχία βέβαια εδώ φέρνει πολλά λεφτά και γρήγορα.Εκεί...δεν ξέρω.
Εδώ μιλάμε για την μητέρα των επαγγελμάτων όσον αφορά στην πολυπλοκότητα,γνώσεις και στις καλές επαφές που στο δικό μας ΧΑ,επειδή έχω ένα προσωπικό μέτρο σύγκρισης,δεν διαφέρει καθόλου από άλλα Χρηματιστήρια,παρά την αντίθετη αντίληψη που υπάρχει.
Η πληροφορία από μέσα παραμένει και θα παραμένει η πρώτη και ισχυρότερη παραγωγή χρήματος όσο υπάρχει Χρηματιστήριο.

Βεζύρη έχεις δίκιο για το γελοίο του πράγματος αλλά η γνώση αυτή είναι που πρέπει να έχεις και δεν διδάσκεται πουθενά.
30/08 18:18  Yannis K.
Σωστα, ολες οι δουλειες σε αλλαζουν, εχοντας να κανεις με ενα πεδιο δημιουργιας, με ενα εργο που θα αποδωσεις και θα αμοιφθεις.
Στο τρέιντινγκ τι ειναι αυτο που σε αλλαζει;
Στεκομαι και κανω σχολια εδω, με αφορμη αυτη την ιστορια, οχι εστιαζοντας στην "κακη" πρακτικη του φιλου (και συναδελφου εν μερει) αλλα σε αυτο που γινεται μεσα του εκεινη τη στιγμη, της βιωσης της απληστιας, του αισθηματος ηττας για τα 150 ευρω της διαφορας, τη μονοτονια και τον απολυτο πανικο που βγαζει η σκεψη του εκεινη τη στιγμη, εκεινη τη στιγμη που δεν χωραει να περασει αλλο τιποτα στο μυαλο του, εκεινη τη στιγμη που ερμαιο παραγοντων που δεν τον αφορουν και ισως και καθοδηγουμενων θα γραψει μεσα-εξω κερδος ή ζημια.

Η επιτυχια με θεμιτα και νομιμα μεσα ειναι αξια σεβασμου.

Τωρα, μητερα των επαγγελματων ...
Αυτο θα το ελεγα μονο για ενα επαγγελμα που η απουσια του θα σημαινε απουσια πολιτισμου ή θα ηταν βασικο για την ευημερια των ανθρωπων.
Μπορω να σκεφτω καμια δεκαρια, και αναμεσα τους το εμποριο και την οικονομικη διοικηση αλλα τα του χρηματιστηριου... μπααα δεν θα το 'λεγα.
30/08 18:41  favlos
Μητέρα όσον αφορά στην πολυπλοκότητα,γνώσεις,γνωριμίες,24άωρη λειτουργία κλπ..
Τα περιέχει όλα.
Αν κάποιος έχει βγάλει λεφτά μόνο με δείκτες,μόνο με κάποιο σύστημα ή βλέποντας μόνο ταμπλό,ας βγεί να το πεί.

Αυτά τα αισθήματα αν τα έχεις, ξαναλέω..πιάσε άλλη δουλειά.
30/08 18:52  haros
A45,μεταφερω εδω σχολιο μου απο αλλο μπλογκ που ταιριαζει νομιζω απολυτα στο θεμα σου.


<<ολα εξαρτωνται απο την οπτικη που εχει ο καθενας για το χρηματιστηριακο παιγνιο.εχω την εντυπωση οτι οποιος ασχολειται με το καθημερινο τρειντινγκ(και καλα κανει) ειναι μοιραιο να ψαχνει συνεχως διαφορους τροπους (συστηματα κλπ)που θα του δινουν περισσοτερες κερδοφορες συναλλαγες απο ζημιογονες(και μαλιστα με καποια διαφορα,για να αξιζει τον κοπο).παντως,εχω την εντυπωση οτι ειναι λιγο πιθος των δαναιδων..διαβαζα σε ενα μπλογκ οτι δεν χανουν τα συστηματα,αλλα οι παικτες που τα εφαρμοζουν,γιατι δεν εχουν πειθαρχια.διαφωνω καθετα.δεν υπαρχει αχαστο συστημα,ετσι ωστε να ειναι εγγυημενα τα κερδη,αν το ακολουθεις πιστα..(οποτε ,στην τελικη,καταληγω οτι περισσοτερο ρολο παιζει η <εμπνευση>,το χερι και η μυτη του τρειντερ,παρα το οποιο μουλτι σουπερ μαυροκουτι..
παντως οσο με αφορα,προτιμω την τακτικη..σωστη εταιρεια σε τιμη που μου φαινεται φτηνη και φρεντο μεχρι να ερθει να με βρει το ταιμινγκ,αλλα εγω δεν ζω απο το χαα,οποτε εχω και γαιδουρισια…(υπομονη)
φαυλε,απο τις πιο σωστες κουβεντες που εχεις γραψει στην γειτονια και στην οποια συμφωνω απολυτα,ειναι το<<η τοχεις η δεν τοχεις..>>

30/08 19:32  Yannis K.
Οτι ειναι πολυπλοκες οι παραμετροι που το χαρακτηριζουν ναι.
Αλλα ειναι με ενα τετοιο χαοτικο και αλλοπροσαλλο τροπο που αναιρει την οποια επιδραση τους. Αρα δεν υπαρχει πολυπλοκοτητα επειδη τιποτα δεν εξηγει τιποτα.
Επισης οταν λες οτι "Η πληροφορία από μέσα παραμένει και θα παραμένει η πρώτη και ισχυρότερη παραγωγή χρήματος" αναιρεις την οποια πολυπλοκοτητα αλλα πας σε αλλους και μαλιστα πολυ πιο ...πεζους παραγοντες.

Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
44 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
Βασικός σκοπός του blog θα είναι η ενημέρωση και η εκπαίδευση των επενδυτών σε θέματα τεχνικής ανάλυσης,αλλά και ο σχολιασμός γενικώτερα της πορείας των αγορών.

Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις